Bundan tam altı yıl iki ay önce Bursa’mızın en çok sevilen gazetecilerinden biri olan Ahmet Emin Yılmaz’ı ziyaret etmiştim.
Ziyaretimde, nezaket ve havadan sudan derken kendisinin tecrübeli bir gazeteci olarak bölge sorunlarını benden daha iyi bildiğini görünce şaşırmıştım.
Ben de kendisine NOSAB’ın ve Mudanya Geçit Kavşağı’nın trafik sorununun nasıl çözülmesi gerektiğini dair görüşümü basit bir şekilde aktarmıştım.
Sağ olsun, kendisi de konuşmamızı yayınlamamızı ister misin sorusundan sonra yayınlamıştı.
Gel zaman git zaman açıkçası inşaatını benden daha heyecanlı takip eden olduğunu da tahmin etmediğim NOSAB, Hastane, Çevreyolu Kavşağı (tam da istediğim şekilde) nihayetinde açıldı.
Sevgili Ahmet Emin Yılmaz bahsetmiş olduğum konuyu ilk olarak bundan tam altı yıl iki ay önce ve ardından bir yıl iki ay önce olmak üzere köşesinde iki defa yayınladı.
Sanayi bölgelerine giren ya da çıkan TIR ve kamyonlar otoyola ulaşırken kent içi kavşakları kullandıkları için kent trafiğini etkiliyorlar. Bakınız değerli köşe yazarı Yılmaz konudan köşesinde nasıl bahsetmiş…
“Örneğin…
Bursa OSB ve Nilüfer OSB kamyonları Geçit’ten Çevre Yolu’na ulaşırken Korupark önündeki kavşak ve Mudanya Yolu’nun bu bölümü sıkışıyor.
İşte…
Bu soruna, NOSAB ve NİLSİAD kurucu başkanı Sanayici Yalçın Aras’tan farklı bir öneri geldi.
5 yıl önce…
Şehir Hastanesi Kavşağı’nı 2 OSB ulaşımı için öneren Aras, gelinen noktada “Orada artık ambulanslar ve küçük araçlar var” deyip önerisini geliştirdi.
O da şu:
“TIR’lar Bursa OSB ve Nilüfer OSB yanı sıra Kayapa-Hasanağa Bölgesi ve Beşevler Küçük Sanayi’ye ulaşmak için Geçit’te Çevre Yolu’ndan çıkıp Korupark Kavşağı’nı kullanıyorlar. Şehir Hastanesi ile Hal arasına yeni bir kavşak tüm bu bölgelere ulaşımı kent trafiğini etkilemeden sağlar.”
Şunu vurguladı:
“Aslında burada bir yol var. Hal-Şehir Hastanesi arasına yapılacak yeni kavşak bu yolu by-pass yolu haline getirir.”
Düşüncesi de şu:
“Otoyoldan gelen TIR’lar bu by-pass yolundan NOSAB’ın en alt caddesine bağlanır. Buradan da isteyen OSB’lere, isteyen Hipodrom önünden Küçük Sanayi ve Hasanağa-Kayapa bölgesine ulaşır.”
Açıkçası…
Ulaştırma Bakanlığı umursamasa da, kent için kafa yoran sanayiciden üzerinde çalışılması gereken bir öneri.
Bizden duyurması.”
Yazılarımda hiçbir zaman ‘ben demiştim, ben söylemiştim’ moduna girmem ve bu kelimeleri kullanmaktan da asla hoşlanmam.
Yol açılınca hem kendi hakkımı hem de sevgili Ahmet Emin Yılmaz’ın hakkını teslim etmeliyim dedim.
Ve NOSAB, BURSA OSB, GEÇİT VE MUDANYA TRAFİĞİ NİSPETEN RAHATLADI, SIRADAKİ ASIL MESELE İSE GEÇİT’TEN GEÇMEK.
ONUN İÇİN DE FİKRİM VAR YETER Kİ SORSUNLAR, OLUR OLMAZ BİLEMEM!
AKLIN YOLU BİR.
SAYGILARIMLA.