Ama seçimi Rahmetli Teoman Özalp kazandı ve ilerleyen yıllarda o da kent içi ulaşımda raylı sistemin yararlarını ve oluşumunu araştırdı, Avrupa’nın vagon imalatı yapan firmalarından Siemens ile proje çalışması başlattı. 1994 mahalli seçimlerine yaklaşıldığında proje tamamlanmış, ihale süreci başlatılmıştı.

Teoman Özalp benim BEL’de sınıf arkadaşımdı, İTÜ’de de o mimarlık fakültesinde, ben de inşaat fakültesinde eğitim gördük ve İTÜ’nün Gümüşsuyu Yurdunda, aynı odada beş yıl yan yana yattık.  Böylesine yakın iki arkadaş olarak 1994 yerel seçimlerinde, Büyükşehir Belediye Başkanlığı için birbirimize rakip olmuştuk. Seçim atmosferine girdiğimiz günlerde Siemens’in, Heykelden başlayıp OSB’de biten 10,5km raylı sistem hattı ve 77 vagon alımı için getirdiği teklifin sözleşmesi hazırlandı. Ben seçim kampanyası sürecinde kendisinden bu sözleşmeyi şimdi imzalamamasını, seçimi kazanırsa ilk atacağı imzanın bu olmasını, istedim, o da bu önerimi kabul etti. Seçimi ben kazandım ve başkanlık koltuğuna oturduğumda benim de önüme ilk olarak bu sözleşme geldi. Tabii hemen imzalamadım ve projeyi DSİ bakış açımla incelemeye başladım.

Avrupa Raylı Sistemler Birliğinin varlığını öğrendim, onları ziyaret ettim, 77 vagon alacak şehir olarak Bursa’yı iyi tanıyorlardı. İhale sürecinin hazırlanmasında bize destek olacak İngiliz danışman Prof. Lessly’i Bursa’ya gönderdiler.

Konuşmamın bu bölümünde Prof. Lessly ile yaptığımız çalışmaları özetledikten sonra, Mustafa Bozbey Başkanımıza ve Burulaş yetkililerine, onun önerdiği önemli bir işletme düzenini anlattım. Prof. Lessly, BursaRay işletmeye alındığında raylı sisteme paralel çalışan tüm otobüs hatlarını iptal edip, hepsini BursaRay’a dik hatlara dönüştürülmesini ve Otobüs+BursaRay aktarmalı taşıma sisteminin yerleştirilmesini önerdiğini, aktardım ve ben de bir ilk adım önerdim Sayın Başkan’a;

Gelin, Bursa OSB yönetimiyle masaya oturun, firmalar şehirden fabrika servislerini kaldırsınlar, servisler OSB ve Renault istasyonlarında, içerde beklesinler. OSB çalışanlarının ağırlıklı yaşadığı bölgelerde öncelikli olmak üzere BursaRay’a dik otobüs hatları oluşturun. OSB çalışanları Otobüs+BursaRay aktarma düzeniyle bölgeye gelsinler, o iki durakta bekleyen servis araçlarıyla fabrikalarına gitsinler. Vardiya bitiminde de aynı düzenle evlerine dönsünler. Burulaş’ta vardiya başlama ve bitiş saatlerinde oluşacak yoğunluğa göre sefer aralıklarını düzenlesin.

Bugün Avrupa’nın birçok kentinde uygulanan bu aktarmalı ulaşım sisteminin kent içi ulaşımımıza yerleşmesini, Bursalıların da anlayışla karşılamalarını, ilerleyen zaman için çok konforlu bir kent içi ulaşım sistemine sahip çıkmalarını öneriyorum.