Geçen yıl, elektrikli araçlara yönelik evrim beklenenden daha fazla ivmelendi. Otonom sürüş teknolojisi zaten kısa vadeli bir öncelikten uzun vadeli bir hedefe itildi, ancak otonom araçlarda ilk olma yarışı şiddetli olmaya devam ediyor. Bu arada, önceliklerde sürücü destek teknolojilerinden sürücü izleme sistemlerine doğru bir kayma var gibi görünüyor.
Geçen yıl, elektrikli araçlara yönelik evrim beklenenden daha fazla ivmelendi. Otonom sürüş teknolojisi zaten kısa vadeli bir öncelikten uzun vadeli bir hedefe itildi, ancak otonom araçlarda ilk olma yarışı şiddetli olmaya devam ediyor. Bu arada, önceliklerde sürücü destek teknolojilerinden sürücü izleme sistemlerine doğru bir kayma var gibi görünüyor.
Otomotiv endüstrisi, araç elektrifikasyonu ve araç otomasyonunda yarışlara başladı. Elektrikli araçların daha hızlı şarj olmasını sağlamak için otomotiv güç elektroniği tasarımcılarının geniş bantlı yarı iletken malzemelere (GaN / SıC) ve elektrikli aracın verimlilik ve güç yoğunluğu gereksinimlerini karşılayabilecek yeni bir güç aktarım mimarisine ihtiyacı vardır. Çevreyi korumak için sera gazı emisyonlarını sınırlamak çok önemlidir. Elektrik hareketliliği, bu kirleticilerin azaltılmasına önemli ölçüde katkıda bulunacak. Elektrikli araç sayısının artması ağırlıklı olarak şarj istasyonu altyapısı ile ilgili görünüyor: yollarda daha fazla elektrikli araba olması, daha fazla erişilebilir şarj noktası ve daha iyi altyapı birçoğumuzun elektrikli araca geçiş yapması için bir teşvik sağlayacaktır.
Yeni nesil araçların görevleri arasında, aracın dışını ve yolu izlemenin yanında, aynı zamanda sürücüyü ve yolcuları da yakından takip etmek vardır. Ayrıca, araçların ileriyi görmesi için, araçlardan nesneleri algılamaları, sınıflandırmaları ve bu nesnelerin bir sonraki aşamada nereye ve nasıl hareket edeceğini takip ve tahmin etmeleri istenir. Her şeyden önce, otomotiv endüstrisinin iki önemli eğilimi – Otonom ve elektrikli araçlar arasındaki bağlantı, önemli ölçüde değişen bir elektrik ve elektronik mimarisidir.
Yeni bir elektrik ve elektronik mimarisi ile otomobil üreticileri, güvenliği artırırken bağlantı ve yazılım güncellemeleri gibi özellikler eklemek amacıyla daha fazla bilgi işlem gücü topluyorlar. Daha fazla bilgi işlem gücü, otomobil OEM’lerinin araçlarını farklılaştırmasına izin verecek, ancak aynı zamanda elektrikli araç menzilini doğrudan etkileyecektir. Bir aracın içindeki güç yönetimi giderek daha önemli hale geliyor. Ek olarak, güçlü hızlı şarj sistemleri gibi gerekli altyapının da benzer şekilde kesin olarak tanımlanmış boyut ve verimlilik sınırlarına uyması istenmektedir.