Sanayi ve üretimin içinde olan firmalarda yılın sonuna doğru bir bütçe çalışması yapılır. Hem giderlere hem de gelirlere yönelik çalışmalar yapılır ki hedefler belirlenebilsin. Maddi anlamda belirlenen hedefler bir sonraki yılın fiyatlarını da belirler. Bir sonraki yılın hedeflerini belirlemenin, planlı olmanın başarıdaki etkisi tartışılmaz.
Kişisel yaptığımız hedef çalışmaları da aynı şekilde kişisel gelişimimiz için oldukça önemlidir ama tabi amaç sadece hedef koymak değil bunları planlayarak uygulamak.
İşletmeler için satış hedefi tabi ki önemli. Ciro hedefi önemli. Ama tüm bunların dışında önemli olan, para ile ilişkili olmayan firmanın vizyonunu etkileyecek olan ya diğer hedefler;
Belki çalışan sayısı, belki reklam tanıtım organizasyonu, çıkılacak televizyon programları, personel için yapılacak çalışmalar, halkla ilişkiler hedefleri, alınacak eğitim hedefleri, yeni çıkarılacak ürün ve markalar ve devamında tesciller.
Türk Patent ve Marka Kurumu’nun ‘Patent ve Faydalı Modelden Kaynaklanan Uyuşmazlıklar’ konulu bir eğitimine katıldım. Patent Dairesi Başkanı konuşmasında yılbaşında harçların artacağından bu yüzden artmadan yapılması planlanan başvuruların yılbaşından önce yapılmasının iyi olacağından ve böylece başvuru sayılarının da artmasının sağlanacağından bahsetti. Her yıl sonu yaptığımız bir çalışmadır. Tüm yıl boyunca teklif verdiğimiz yerler takip edilir, çeşitli duyurular yapılır ve harçlar artmadan başvuru yapılması önerilir. Bugün anladım ki Türk Patent ve Kurumu’nun da bir hedef sayısı var. Bu hedefi tutturmak veya aşmak için aynı cümleleri kullandılar. Bu güzel bir şey, Kurumun hedef yükseltmesi bizler gibi patent ofislerinin de bu sayılardan alacağımız yüzde hedeflerinin artmasını sağlayacaktır.
Sonuç olarak enflasyonun yüksekliğiyle harç bedellerinin %120 artacağı beklentisi var. Bu fiyatları da arttıracağından sayısal olarak ciro artışıyla, çalışma ve yıl artışıyla beraber sayısal artışlarında beklenmesi, tüm bu çarpanlarla hesap edersek güzel, sağlam ve akılcı hedefler koymanın tam zamanı bu zamanlar. Hedeflerini belirlemeyenler için de bu son haftalar buna vakit ayrılması gerektiğini ben de buradan hatırlatmak isterim.
Vizyonumuzu belirleyen, koruma gücümüzü arttıran ve emeklerimizin karşılığı olan marka ve buluşlarımızı da bu hedeflere koymayı unutmayalım 2. Hatırlatma sözüm olsun.
2023 yılı için şunları eklemeyi unutmayın;
Yeni ürünlere yeni markalar yaratılacak mı? Kaç yeni marka çıkarsın?
Kaç tane yeni tasarım ve yeni buluş yapılsın?
Hangi ülkelere ihracat yapılsın?
Kalite Belgeleri ve Ürün belgelerinden hangileri alınsın?
Desteklerden yararlanabilmek için ihracatı olan firmaların ihracatçılar birliği ve tüm işletmeler için KOSGEB kayıtlarının yapılması için neler gerekir?
Yapılan tüm harcamalar için hangi devlet desteklerinden yararlanılır?
Tüm işlemler için tescil başvurusu ve destek başvurusu kaç tane yapılacak?
Tüm bunları yaptırın ve firmanıza değer katın. Çünkü bunlara sahip olan firmalar olmayanlara oranla %35 daha fazla gelir elde ediyor. Yaşanan enflasyon işletmelerde belki bu şekilde de bertaraf edilebilir diye düşünüyorum. Satışları arttırmak için ürünlerinin ve firmanın kalitesini kanıtlayacak belgelere sahip olup rekabet gücünü arttırmak gerekir.
İyi haftalar.