Yerli ve milli felsefesi; • Cari açığı kapatıp cari fazla verme, • Dışa bağımlılığı azaltma, • Sayısız dünya markası oluşturma, • Kendine yetebilme, dik durabilme, • Ekonomiyi ve refahı yükseltme gibi temel konulara katkı sağlayacak çok önemli bir açılımdır. Son yıllarda özellikle savunma sanayinde hızlı ve çok alan ülkemiz, otomotiv sektöründe de bir girişim başlattı, adı: Togg (benim beklentim TURCO idi, belki model adı olur).
Aslında son 10 - 15 yıldır dünya devi birçok marka birleşirken, ülkemizin bir marka oluşturmaya çalışması; “herkes gider Mersin’e biz gideriz tersine” sözüne uyuyor. O dönemde ben, yeni marka oluşturmak yerine mevcutlardan birisinin alınmasını önermiştim (Volvo) ama artık bizim projemiz var. Geçmişte her ne olduysa bugün geldiğimiz aşamada hepimizin sahip çıkıp destek vermesi gereken bir Türk markası olan Togg geçtiğimiz hafta dünyanın en büyük Tüketici Elektroniği Fuarı CES 2022’de yeniliklerini ve ilklerini dünya kamuoyuyla ABD’de paylaştı. Buradaki tanıtımda konuşan CEO Gürcan Karakaş, klasik bir otomobil şirketi olmadıklarını belirterek, “Kendimizi bir teknoloji şirketi olarak tanımlıyoruz. O nedenle teknolojideki en son yeniliklerin ve ilklerin buluşma noktası olan CES’teyiz. Doğu ile Batı’nın, akıl ve duygunun buluştuğu bir coğrafyada kurulmuş, mobilite alanında faaliyet gösteren bir teknoloji şirketiyiz. Otomotiv endüstrisinin hızla mobilite ekosistemine dönüştüğü yeni dünyada kullanıcıyı ve veriyi merkezimize alarak, mobilite çözümleri üretiyoruz.” ifadelerini kullandı. Canlı yayındaki gözyaşları hepimizi duygulandırdı ve ne kadar özümsediğini hepimize gösterdi, Kendisini ve ekibi gönülden kutluyorum. Projenin uzun ömürlü bir markaya dönüşmesi dileğiyle benim sloganım “Togg, bir otomobilden fazlası”dır. Yolu ve yolumuz açık olsun. Yapılması ve yapılmaması gereken birçok konuda yorum ve öneriler olacaktır, hepsi dikkate alınmalıdır ve alınıyordur da! En önemlilerinden biri; üretildikten sonra dünyada satılabilmesi için servis ve yedek parça ağına ihtiyaç duyulacaktır. Bu konuda da önerim var; bir ya da birden fazla dünya markalarıyla protokol yapıp, onların servis alt yapılarını kullanmak, bunu gerçekleştiremezsek ürünü dünyaya satamayız! İstenildiğinde desteğe hazırız.
Logosunun anlamıyla bitirelim. Parantezi andırır biçimde Doğu ile Batı’nın buluşma, bugün ve geleceğin kesişme noktası olan olması, parantez içi terimlerde, “Akıl-Kalp, İnsan-Teknoloji, Doğu-Batı, Birlik-Çokluk, Bilim-Sanat” vurgulanmış. Gülen yüzü ve kucak açan görüntüleriyle sahibine sıcak yaklaşan bizim araca iyi yolculuklar diliyorum…