Elektrikli araç gelişiminin otomobiller gibi kamyonları da etkilediğini söylemiştim. Birçok otomotiv firması elektrikli (veya hibrit) kamyonlar geliştirirken, lojistik firmaları da bunlar sayesinde masrafları azaltmanın yollarını arıyorlar.

Elektrikli araç gelişiminin otomobiller gibi kamyonları da etkilediğini söylemiştim. Birçok otomotiv firması elektrikli (veya hibrit) kamyonlar geliştirirken, lojistik firmaları da bunlar sayesinde masrafları azaltmanın yollarını arıyorlar. Üreticiler araçlarında işe yarar bir mesafe sunabilmek için genelde devasa batarya paketleri ile boğuşurken, çözüm için firmalar kamyonların üstünü, tırların treylerlerini güneş panelleri ile kaplamayı tercih ediyor.
Yakın zamandan güzel bir örnek vermek gerekirse; sürdürülebilir taşımacılığa önem verdiği anlaşılan Rhyner Lojistik, süpermarketlere ulaştırdığı tedarik zinciri dağıtımları için kısa süre önce Renault Trucks D Wide Z.E. elektrikli kamyon modelini filosuna kattı. İsviçreli nakliyat şirketi, bu yaklaşımın bir parçası olarak soğutucu ünitesine güç sağlamak için elektrikli kamyonunun üst yapısı üzerine güneş panelleri yerleştirdi.
Tamamen elektrikli 26 tonluk Renault Trucks D Wide Z.E., şu anda Zürih ve banliyölerindeki süpermarketlere tedarik sevkiyatı sağlarken, çevreye ve yerel halkın yaşam kalitesine saygılı bir çalışma prensibi uyguluyor.

Firma çevreye duyarlı yaklaşımını bir adım öteye taşımak için soğutucu ünitesine yeşil enerji sağlamak amacıyla kamyonun üst yapısının üzerine güneş panelleri konulmasına karar verdi. Soğutma sistemine en çok ihtiyaç duyulan durumların, dışarıdaki sıcaklığın yüksek ve güneşin en güçlü olduğu zamanlar olması nedeniyle bu sistem, özellikle sıcaklık kontrollü taşımalar için uygundur.
Elektrikli mobilitenin, karbon nötrlüğünü sağlamanın en etkili yolu olduğuna inanan firma, bünyesinde hızlı bir şarj istasyonu da bulunduruyor. Menzilin optimize edilmesi için kamyon, yükleme işlemleri sırasında depoda şarj ediliyor. Kamyon, dur-kalkın yoğun olduğu, sık sık frenleme gerektiren şehir içi güzergahlarda kullanıldığından, enerji geri kazanımı yüzde 20 ila yüzde 30 arasında tasarruf sağlıyor ve bu da ek kilometre kazanımı anlamına geliyor. Dolayısıyla optimal sonuca ulaşan, küresel bir yaklaşım benimseniyor.
Kanımca sistem daha güneşli yerlerde daha yüksek verimle sonuçlanabilir. Mesela ülkemizde kullanılırsa yakıt tasarrufunun iki katına çıkması mümkün görünüyor.