Ali İhsan Korgavuş tarafından kurulan ikinci nesil Ayhan Korgavuş ve Orhan Korgavuş ile büyüyen, şimdiler de üçüncü neslin yönettiği Ünver Group’un yolculuğunu Fabrika Müdürü Dilara Korgavuş, Ekohaber okuyucuları ile paylaştı.
Ünver Kauçuk olarak 1979 yılında kurulan firma, radyatör ve kalorifer hortumlarının üretimine başlayarak ilk adımlarını attı. 1986 yılında, tekstil örgülü hortumların üretimine geçiş yapan Ünver Group, bu dönemde sektördeki varlığını daha da güçlendirmeye başladı. 1987’de ise başta IVECO ve OTOYOL olmak üzere ana sanayilerle iş birliğine adım atarak sektörde dikkat çeken bir oyuncu haline geldi.
İlk ihracat 1994 yılında
Firmanın büyüme hikayesi 1989’da Bursa Demirci Sanayi Bölgesi’nde yeni bir tesis yatırımıyla devam etti. Bu yatırım, Ünver Group’un üretim kapasitesini artırarak ulusal ve uluslararası pazarda daha fazla büyümesine olanak tanıdı. 1994 yılı firma için önemli bir dönüm noktasıydı; Avrupa’ya ilk ihracatını gerçekleştiren Ünver Group, uluslararası arenaya adım atmış oldu. 2001 yılında Tofaş-FIAT için seri üretime başlaması, otomotiv endüstrisindeki prestijlerini artırdı ve sektördeki yakın ilişkilerini daha da derinleştirdi. 2004’te, Bursa Kayapa Sanayi Bölgesi’nde yeni bir tesis yatırımıyla büyümeye devam etti.
İlk patentini aldı
2007 yılı, Ünver Group için inovasyon ve teknoloji alanında önemli bir dönemdi. Şirket, ACM hamur geliştirme projesi ile TÜBİTAK’ın desteğini kazandı ve Türk Patent Enstitüsü’nden ilk patentini aldı. Aynı yıl, metal şekilli boru üretimine başlayarak ürün yelpazesini genişletti. 2009’da blow molding (plastik şekilli boru) ve plastik üretim teknolojilerine yapılan yatırımlarla plastik ürünler segmentinde de faaliyet göstermeye başladı.
Kalite Ödülü kazandı
2013 yılı, Volkswagen için seri üretime başlayarak otomotiv endüstrisindeki varlığını genişletmeye devam etti. Aynı yıl Turbo charger sarma silikon hortumları üretimine de başlayarak müşterilerine daha fazla çözüm sunmaya devam etti. 2014 yılı, FIAT’dan Co-Designer firma yetkisi alındı ve yine aynı dönemde FIAT ile World Class Manufacturing (WCM) yolculuğuna başladı. Yine 2014 yılında seri üretim için FORD ile iş birliğine adım atan şirket, otomotiv endüstrisindeki etkisini artırdı. 2015’te, extrüzyon silikon hortum üretimi için line hattı yatırımıyla teknolojiye olan bağlılığını gösterdi. 2016’da “Tofaş Kalite Ödülü”nü kazanarak kalite ve müşteri memnuniyetindeki taahhütlerini kanıtladı.
2017’de Ar-Ge Merkezi oldu
2017’de, Ünver Group Ar-Ge Merkezi haline gelerek inovasyon ve teknolojiye verdiği önemi vurguladı. 2020’de Avrupa’da bir Ünver deposunun faaliyete geçmesi, uluslararası büyüme stratejilerinin bir parçası olarak atılan bir adımdı. 2018’den 2023’e kadar geçen süre zarfında, Ünver Group, yapmış olduğu tesis ve makine yatırımları sayesinde hem mevcut hem de yeni müşterilerinden aldığı projelerle büyümesini 2,5 kat artırdı.
İkinci tesis faaliyete geçti
Son olarak, 2023 yılında Badırga Karma OSB’deki ikinci üretim tesisini faaliyete geçiren Ünver Group, bu tesis içinde full otomasyonlu kauçuk karışım hattını yenileyerek ve FCEV / EV gibi yeni nesil araçlar için makine yatırımları yaparak, 44 yıllık deneyimiyle sürdürülebilir büyüme hedeflerine odaklanıp sektördeki etkisini sürekli olarak artırmayı hedeflemektedir. Ünver Group Fabrika Müdürü Dilara Korgavuş, “Başarı, Ünver Group’un hedeflerine ulaşma yolundaki önemli bir unsur olarak görülür. Bununla birlikte firma, adalet, başarı, takım ruhu, müşteri odaklılık ve sorumluluk sahibi olma değerlerini benimsemiştir. Şirket içindeki ilişkiler bu değerler etrafında şekillenir. Aynı zamanda çevresel ve toplumsal sorumluluğun bilincinde olan Ünver Group, sürdürülebilirlik ve etik iş uygulamalarına büyük önem verir. Bu değer, çevre ve toplumla uyumlu bir iş yapma anlayışını temsil eder. Bu değerlerle donatılmış bir kuruluş olarak, Ünver Group, misyonunu paydaşlarıyla güç birliği yaparak sürdürülebilir bir ekosistem oluşturup toplum refahına katkı sağlamak şeklinde tanımlamıştır” şeklinde konuştu.