Fahrettin Gülener tarafından temelleri 1972 yılında Erkalıp’ın kurulması ile atılan Ermetal Şirketler Grubu, daha sonraki yıllarda otomotiv sektörüne de adım atarak, Ermetal Otomotiv olarak sektördeki firmalar arasında kendisine sağlam bir yer edindi. Grup, büro mobilyası sektörüne de adını veren Bürosit’in 1989’da kurulması, gıda sektöründeki güvenilir marka Ergıda ve plastik sektörünün yükselen yıldızı Plasmot’un eklenmesiyle sürekli büyüme ve gelişme sürecine girdi.

Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi’ndeki 60 bin metrekare alan üzerine kurulu tesisinde 1.100 çalışanıyla Türkiye’nin önde gelen sanayi kuruluşları arasında yer alan Ermetal Şirketler Grubu, kalıp ve Tofaş servisleri için yardımcı ekipmanlar üreterek sektöre adım atmasının ardından, günümüzde sac parçaları, kaynak kompleler, direksiyon milleri gibi ürün gruplarıyla otomotiv sektörünün lider firmaları arasında kendine güçlü bir yer edindi.

Günümüzde Fiat, Ford Otosan, Oyak-Renault, Renault Group, Togg ve Stellantis gibi ana otomotiv sanayilerine TIER1 olarak hizmet veren Ermetal, müşterilerinin taleplerini karşılamak adına kaliteli ve yenilikçi ürünler imal etmeye devam ediyor.

Bu yıl büyüme bekliyoruz

Ermetal Şirketler Grubu CEO’su Yesari Süalp, Ermetal Otomotiv’in 2024 yılında gerçekleştirdiği ihracatın ciro içinde yüzde 10 paya sahip olduğunu kaydederken, “2025 yılında özellikle ihraç ciromuzda ciddi artış yaparak ülke ekonomisine katkıda bulunmayı hedefliyoruz. Son iki yıldır üzerinde çalıştığımız projelerin artık seri üretimlerinin başlaması nedeniyle 2025 yılında yaklaşık 25 milyon Euro ihracat cirosu ile ciromuzun ihracat oranını yüzde 25 seviyelerine çıkaracağız. Bu değer 2026 yılından itibaren yüzde 30 oranlarının üzerine çıkacak” dedi.

Çilek, Arjantin pazarında Çilek, Arjantin pazarında

Yeni projeler ile ivme artacak

2024 yılının firmaları için çok olumlu geçmediğine işaret eden Süalp, şöyle devam etti:

“Buna ana etkenler olarak; bayram tatillerinin uzunluğu, yıllık izin sürelerinin geçen yıllara göre 1-3 hafta arası daha fazla kullanılması, alınan ekonomik önlemler gösterilebilir. Yine iç pazarda özellikle yerli araç satışlarının düşmesi, kur düşüklüğü ve ithal araç satış payının yaklaşık yüzde 10-12 oranında artması da diğer etkenler. Bununla birlikte bazı OEM’ler 2024 yılı bütçe değerlerine yakın üretimlerini gerçekleştirmelerine rağmen, bazı OEM’ler de bütçe hedeflerinin çok aşağısında kaldılar.

Grup şirketlerimiz olan ERMETAL ve PLASMOT olarak değerlendirdiğimizde ise beklentilerimizin oldukça altında bu dönemi geçirdik. Yukarıda belirttiğim etkenlerin dışında uzun yıllardır önemli hacimde iş yaptığımız FİORİNO modelinin üretiminin sonlanması, yeni devreye girecek olan bazı projelerimizin devreye girişlerinin ötelenmesi gibi olumsuzluklar da üretimlerimizi ve dolayısıyla da cirolarımızı olumsuz etkiledi. Yeni projelerimizin bu yıl devreye girmesiyle birlikte, bu yıl yüzde 25-30 seviyelerinde büyüme öngörüyoruz.”