BTSO Ana Hizmet Binası’nda düzenlenen programda konuşan BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, UR-GE projelerinin firmaların dış ticaret hacminin artmasına ve yeni ihracat pazarlarında var olmasına katkı sağladığını vurguladı. Kuş, dünya genelinde ekonomik olarak ciddi daralmanın olduğunu belirterek, “Bu süreçte firmalarımızın ihracatını sürdürebilmeleri için alternatif pazarlara yönelmeleri gerekiyor. Bugün Afrika pazarındaki fırsatları dinledik. Dünyanın tüm bölgelerindeki daralma yaşanırken, daralma olmayan tek bölge Afrika bölgesidir. Afrika kıtası sektörler için büyük fırsatlar sunan bir pazar. Bundan sonraki süreçte Afrika pazarında ön almamız gerekiyor. Bizler BTSO olarak üyelerimizin farklı pazarlarda ihracatçı olması için çalışmalar yürüteceğiz.” dedi.
100 Birimin 87’si İthal
Afrika Ticaret Merkezleri Kurucusu Utku Bengisu programda, Afrika ekonomisinin son durumu ve bebe çocuk konfeksiyonu sektörü için sunduğu fırsatlara ilişkin bir sunum gerçekleştirdi. Türkiye’nin üretici, genç ve dinamik bir yapıya sahip ülke olduğunu belirten Bengisu, Afrika kıtasının Türk iş dünyası için büyük fırsatlar barındırdığını söyledi. Bengisu, 1.5 milyar insanın yaşadığı, 54 farklı ülkeden oluşan Afrika kıtasında her 100 birim ürünün 87’sinin kıta dışından ithal edildiğini söyledi. Türkiye’nin Afrika kıtasındaki ihracat varlığının mutlaka artması gerektiğini belirten Bengisu, “Afrika kıtasında Türkiye, Hindistan, Çin ve AB ülkeleri ile yarışıyor. Bu ülkelerdeki KOBİ’lerin ihracata olan katkısına baktığınızda yüzde 45 ile 65 arasında değişen orana sahip. Bizim güçlü KOBİ’lere yeni iş fırsatları sunmamız gerekiyor. Bu açıdan o pazarlardan en kolayı ve en hızlısı Türkiye ile ilişkileri iyi olan Afrika ülkeleridir” ifadelerini kullandı.
4 Milyar Dolarlık Pazar
Bengisu, Türkiye’nin bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörü temsilcilerinin katılımıyla verimli bir toplantı gerçekleştirdiklerini ifade ederek, şöyle devam etti: “Sektörel olarak bebe ve çocuk sektörünün Afrika kıtasında bugün ulaştığı 4 milyar dolarlık büyüklüğün ne anlam ifade ettiğini, büyük firmaların şu anda Afrika’da nasıl yerelleştiğini ve sahaya indiğini, buradan örnek bir modelle Bursa’mızın UR-GE kümelenmesi ile birlikte Afrika’da ihracatını artırabilecek strateji konu başlıklarını ele aldık. BTSO’nun kurduğu UR-GE kümelenmesinin ne kadar doğru, donanımlı ve bilgiye sahip firmalarla kurulduğunu gördük.”