Sektörel Haberler

30 ülkeden 200 yabancı alıcı Bursa firmalarıyla görüştü

BTSO ihracat odaklı projelerini tüm hızıyla sürdürüyor. Bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörünün en önemli üretim merkezlerinden biri olan Bursa’da BTSO liderliğinde yürütülen 2 ayrı UR-GE Projesi kapsamında 30 ülkeden yaklaşık 200 yabancı alıcı Bursalı firmalarla işbirliği masasında buluştu.

BTSO tarafından Ti­caret Bakanlığı des­tekleriyle yürütülen Bebe ve Çocuk Konfeksiyonu Sektörü UR-GE Projesi, fir­maların ihracat odaklı büyümesine ivme kazan­dırmaya devam ediyor. BTSO’nun liderliğinde düzenlenen Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştiril­mesinin Desteklenmesi Projesi (UR-GE) ile firmalar hem ihraca­tını hem de katma değerli üreti­mini artırıyor. UR-GE üyesi 50 firma, BTSO Ana Hizmet Bina­sı’nda düzenlenen B2B organizas­yonunda yabancı alıcılarla bir araya geldi.

Dünyanın dört bir yanından katılım

Özellikle Avrupa Birliği ülkele­rinde yaşanan resesyon süre­cinde alternatif pazarlardan katılımcıların yoğun ilgi göster­diği alım heyeti etkinliği bine yakın iş görüşmesiyle tamam­landı. Alım heyetinde Libya’dan İngiltere’ye, Kazakistan’dan Mı­sır’a kadar farklı coğrafyalardan yer alan katılımcılar, Bursa’daki bebe ve çocuk konfeksiyonu sek­tör temsilcileriyle yeni ticaret köprüleri oluşturdular.

“Firmalarımız dünyanın her yerine ürün satıyor”

BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, gerçekleşti­rilen alım heyeti programlarıyla sektörün ihracatına önemli katkı sağlandığını söyledi. Bebe-çocuk ve giyim sektöründe 30 ülkeden yaklaşık 200 alıcıyı Bursalı firma­larla buluşturduklarını kaydeden İsmail Kuş, “Sektörümüzün dün­yaya açılmasında ve son yıllarda elde edilen ihracat başarı­larında UR-GE projeleri­mizin çok önemli katkıları var. Yaptığımız çalışmalar ile ciddi bir ta­nıtım ağı ile beraber dün­yanın her yerine ürün satar hale geldik. Ürün ve ülke çeşitliliğini de artıra­rak olası krizlerin etkile­rini en aza indirmeyi sağlıyoruz” dedi.

“Bursa’daki üretimin yabancı müşterilerle buluşması çok önemli”

BTSO UR-GE üyesi Özlem Cam­baz, firma olarak değişen dünya düzenine uyum sağlayarak üre­timlerini planladıklarını söyledi. Cambaz, “Böylesine nitelikli orga­nizasyonların olması bizim açı­mızdan oldukça faydalı. Bursa’da çok büyük bir üretim altyapısı var. Bu potansiyelin harekete ge­çirilmesi adına BTSO önemli bir li­derlik üstleniyor. Yabancı müşterilerimizle görüşmelerimizi gerçekleştirdik. Önceki yıllarda ol­duğu gibi bu görüşmelerden de yeni ticaret fırsatları doğacağına inanıyoruz” diye konuştu.

“Beklentilerimizin üzerinde bir etkinlik oldu”

BTSO UR-GE üyesi Ahmet Mus­tafa Işıkcan, bu tarz organizas­yonların ülke ihracatına da önemli katkılar sağladığını ifade ederek, “Beklentilerimizin üze­rinde bir etkinlik oldu. Avru­pa’dan gelen müşterilerimizle ikili iş görüşmelerimizi gerçekleş­tirdik. Verimli bir organizasyonu geride bıraktık. Başta BTSO olmak üzere organizasyonda emeği geçen herkese teşekkür ederim” dedi.