Konya, Çin otomobil
üretimine talip
Dünya otomotiv devlerine parça üretimi yapan Konyalı firmalar, Çinli bir firmayı yatırım için Konya'ya çekmeye çalışıyor.
Gazi Üniversitesi Öğretim Üyesi Ekonomist Prof. Dr. Serdar Altınok, yaptığı açıklamada, Çin'in önemli bir üretim üssü haline geldiğini belirterek, düşük maliyet nedeniyle pek çok Avrupa ya da Amerikan şirketinin Çin'de üretim yapmaya başladığını söyledi.
Çin'deki nüfus gücünün önemli bir avantaj oluşturduğunu vurgulayan Altınok, ''Çin kesinlikle hafife alınmamalı... 1960'lı yıllarda Japonya da bugünkü Çin gibi kalitesiz üretim yapıyordu. Hatta biz bunu küçümseyip 'Japon malı tapon malı' bile diyorduk. Ancak zamanla en büyük teknoloji devi oldu'' dedi.
Prof. Dr. Altınok, Çin'in gücünü, uluslararası rekabette ağırlığı olan otomotiv sektöründe göstermeye başladığını, bu nedenle otomotiv ve otomotiv yedek parçası üretiminde iddialı olan Türkiye'nin, Çin otomobiliyle rekabet konusunu hafife almaması gerektiğini belirterek, gerekiyorsa vakit geçirmeden işbirliği olanaklarının değerlendirilmesi gerektiğini vurguladı.
70'ten fazla ülkeye otomobil yedek parçası üretimi yapan Konya'daki firmalardan, Koneks Sanayi A.Ş'nin ortaklarından Hüseyin Çiftçi, Konya'nın sadece Türkiye'de değil, dünyadaki en önemli otomotiv yedek parça üretim merkezlerinden biri olduğunu belirtti.
ÇİN OTOMOBİL FABRİKASINA TALİP
Konya'dan Çin için de otomobil motoru parçası ürettiklerini ifade eden Çiftçi, şöyle konuştu:
''Ancak Çin, rekabet edilmesi zor, çok daha büyük bir güç... Konya olarak bizim rüyamız, burada bir otomobil fabrikasının kurulmasıdır. Çünkü şu an Konya'da motor bloğu dışında bir otomobilin tüm motor parçalarını üretiyoruz, hem de dünyadaki en prestijli otomobil firmaları için üretiyoruz. Çin malı otomobiller ülkemizde de satılmaya başlandı. Özellikle Ortadoğu ülkelerinde, örneğin Suriye'de Çin malı otomobil ve cipler çok satılıyor. Bu otomobiller madem ucuz ve kalitesiz, neden bu kadar satılıyor. Çin malı otomobil ve ciplerin kalitesi her geçen gün artıyor. Çin, kısa süre içinde yerli otomotiv sektörünün en ciddi rakibi haline gelebilir. Bu nedenle Konya'daki iş adamları olarak, Türkiye'ye üretim yatırımı yapmak isteyen bir Çin firması ve Türkiye'deki distribütörü ile yatırımın Konya'da yapılması için görüşme yapmayı planlıyoruz.''
Çiftçi, bu konuda kendilerinin ortaya koydukları çabaya Valilik, Büyükşehir Belediyesi ve meslek odaları ile siyasi partilerin temsilcilerinin de destek olmasına ihtiyaç olduğunu sözlerine ekledi.
üretimine talip
Dünya otomotiv devlerine parça üretimi yapan Konyalı firmalar, Çinli bir firmayı yatırım için Konya'ya çekmeye çalışıyor.
Gazi Üniversitesi Öğretim Üyesi Ekonomist Prof. Dr. Serdar Altınok, yaptığı açıklamada, Çin'in önemli bir üretim üssü haline geldiğini belirterek, düşük maliyet nedeniyle pek çok Avrupa ya da Amerikan şirketinin Çin'de üretim yapmaya başladığını söyledi.
Çin'deki nüfus gücünün önemli bir avantaj oluşturduğunu vurgulayan Altınok, ''Çin kesinlikle hafife alınmamalı... 1960'lı yıllarda Japonya da bugünkü Çin gibi kalitesiz üretim yapıyordu. Hatta biz bunu küçümseyip 'Japon malı tapon malı' bile diyorduk. Ancak zamanla en büyük teknoloji devi oldu'' dedi.
Prof. Dr. Altınok, Çin'in gücünü, uluslararası rekabette ağırlığı olan otomotiv sektöründe göstermeye başladığını, bu nedenle otomotiv ve otomotiv yedek parçası üretiminde iddialı olan Türkiye'nin, Çin otomobiliyle rekabet konusunu hafife almaması gerektiğini belirterek, gerekiyorsa vakit geçirmeden işbirliği olanaklarının değerlendirilmesi gerektiğini vurguladı.
70'ten fazla ülkeye otomobil yedek parçası üretimi yapan Konya'daki firmalardan, Koneks Sanayi A.Ş'nin ortaklarından Hüseyin Çiftçi, Konya'nın sadece Türkiye'de değil, dünyadaki en önemli otomotiv yedek parça üretim merkezlerinden biri olduğunu belirtti.
ÇİN OTOMOBİL FABRİKASINA TALİP
Konya'dan Çin için de otomobil motoru parçası ürettiklerini ifade eden Çiftçi, şöyle konuştu:
''Ancak Çin, rekabet edilmesi zor, çok daha büyük bir güç... Konya olarak bizim rüyamız, burada bir otomobil fabrikasının kurulmasıdır. Çünkü şu an Konya'da motor bloğu dışında bir otomobilin tüm motor parçalarını üretiyoruz, hem de dünyadaki en prestijli otomobil firmaları için üretiyoruz. Çin malı otomobiller ülkemizde de satılmaya başlandı. Özellikle Ortadoğu ülkelerinde, örneğin Suriye'de Çin malı otomobil ve cipler çok satılıyor. Bu otomobiller madem ucuz ve kalitesiz, neden bu kadar satılıyor. Çin malı otomobil ve ciplerin kalitesi her geçen gün artıyor. Çin, kısa süre içinde yerli otomotiv sektörünün en ciddi rakibi haline gelebilir. Bu nedenle Konya'daki iş adamları olarak, Türkiye'ye üretim yatırımı yapmak isteyen bir Çin firması ve Türkiye'deki distribütörü ile yatırımın Konya'da yapılması için görüşme yapmayı planlıyoruz.''
Çiftçi, bu konuda kendilerinin ortaya koydukları çabaya Valilik, Büyükşehir Belediyesi ve meslek odaları ile siyasi partilerin temsilcilerinin de destek olmasına ihtiyaç olduğunu sözlerine ekledi.
Sayı: 721 - Sayı'nın Kapağı