- FARUK SARAÇ MYO KARİYER GÜNLERİNDE HALKLA İLİŞKİLER KONUŞULDU
Faruk Saraç Tasarım Meslek Yüksekokulu, Kariyer Günleri etkinliği kapsamında Bursa Halkla İlişkiler Derneği (BHİD) Başkanı Serdar Ömeroğullarını konuk etti. Okulun halkla ilişkiler bölümünde okuyan öğrencileriyle söyleşide bir araya gelen Ömeroğulları, halkla ilişkiler mesleğinin tarihsel sürecini ve mesleki deneyimlerini paylaştı.
"OSMANLI PADİŞAHLARI DA HALKLA İLİŞKİLERDEN FAYDALANMIŞ
Ömeroğulları, tarihte bilinen ilk halkla ilişkiler uygulamasının M.Ö. 1800lü yıllarda Sümerler tarafından, çiftçiler için hazırlanan tarım bülteni olduğunu hatırlatarak, geçmişte Büyük İskenderden Osmanlı padişahlarına kadar pek çok vizyoner liderin halkla ilişkilerin gücünden faydalandığını söyledi. Halkla ilişkiler tanımının İngilizce "Public Relations kelimesinden dilimize çevrildiğini ancak günümüzde bu çevirinin içerik açısından yetersiz kaldığını belirten Ömeroğulları, halk ile kastedilenin hedef kitle olduğunu ve halkla ilişkiler mesleğinin kişi, kurum ya da kuruluşlar ile hedef kitle arasında iletişim köprüsü vazifesi gördüğünü söyledi. Ayrıca halkla ilişkiler faaliyetlerinin işletmeler için sigorta işlevi olduğuna da değinen Ömeroğulları, bu planlı ve sürekli iletişim çabalarının sonucunda elde edilen güven, sempati, sadakat gibi kavramların olası kriz ortamlarında işletmelere tolerans olarak geri döneceğini belirtti.
"HERKESE LAZIM
BHİD Başkanı Ömeroğulları, halkla ilişkiler faaliyetleri ile kısa sürede sonuç beklemenin hatalı olacağını vurgulayarak, etkilerinin zaman aldığını dile getirdi. Belli bir kitle ile iletişim kurmak isteyen herkese, halkla ilişkiler uygulamaları lâzım diyen Ömeroğulları, halkla ilişkilerin; kurum içi iletişim, kurumsal iletişim, kriz yönetimi, etkinlik yönetimi, sponsorluk yönetimi, basınla ilişkiler, itibar yönetimi, algılama yönetimi, marketing PR ve lobicilik gibi çeşitli başlıkları olduğunu hatırlattı.
"ÖLÇMEDEN DEĞERLENDİREMEZSİNİZ
Ömeroğulları, mesleğin en önemli eksiklerinden birinin ölçümleme olduğunu ifade ederek, "Araştırmalar, strateji ve yol haritası belirlemek için sağlıklı verilere ulaşmanızı sağlarken, yapılan faaliyetler sonucunda gösterilen çabaların da boşa gidip gitmediğini ortaya koyarak, bir sonraki çalışmada eksikliklerin giderilmesini sağlar. Ancak bugün hiçbir kurum ya da kuruluşun araştırmalara ayıracak zamanı ve parası maalesef yok diye konuştu.
Söyleşinin ardından Okul Müdür Vekili Sinan Işık, Kariyer Günlerine konuşmacı olarak katılan BHİD Başkanı Serdar Ömeroğullarına teşekkür plaketi takdim etti.
Faruk Saraç Tasarım Meslek Yüksekokulu, Kariyer Günleri etkinliği kapsamında Bursa Halkla İlişkiler Derneği (BHİD) Başkanı Serdar Ömeroğullarını konuk etti. Okulun halkla ilişkiler bölümünde okuyan öğrencileriyle söyleşide bir araya gelen Ömeroğulları, halkla ilişkiler mesleğinin tarihsel sürecini ve mesleki deneyimlerini paylaştı.
"OSMANLI PADİŞAHLARI DA HALKLA İLİŞKİLERDEN FAYDALANMIŞ
Ömeroğulları, tarihte bilinen ilk halkla ilişkiler uygulamasının M.Ö. 1800lü yıllarda Sümerler tarafından, çiftçiler için hazırlanan tarım bülteni olduğunu hatırlatarak, geçmişte Büyük İskenderden Osmanlı padişahlarına kadar pek çok vizyoner liderin halkla ilişkilerin gücünden faydalandığını söyledi. Halkla ilişkiler tanımının İngilizce "Public Relations kelimesinden dilimize çevrildiğini ancak günümüzde bu çevirinin içerik açısından yetersiz kaldığını belirten Ömeroğulları, halk ile kastedilenin hedef kitle olduğunu ve halkla ilişkiler mesleğinin kişi, kurum ya da kuruluşlar ile hedef kitle arasında iletişim köprüsü vazifesi gördüğünü söyledi. Ayrıca halkla ilişkiler faaliyetlerinin işletmeler için sigorta işlevi olduğuna da değinen Ömeroğulları, bu planlı ve sürekli iletişim çabalarının sonucunda elde edilen güven, sempati, sadakat gibi kavramların olası kriz ortamlarında işletmelere tolerans olarak geri döneceğini belirtti.
"HERKESE LAZIM
BHİD Başkanı Ömeroğulları, halkla ilişkiler faaliyetleri ile kısa sürede sonuç beklemenin hatalı olacağını vurgulayarak, etkilerinin zaman aldığını dile getirdi. Belli bir kitle ile iletişim kurmak isteyen herkese, halkla ilişkiler uygulamaları lâzım diyen Ömeroğulları, halkla ilişkilerin; kurum içi iletişim, kurumsal iletişim, kriz yönetimi, etkinlik yönetimi, sponsorluk yönetimi, basınla ilişkiler, itibar yönetimi, algılama yönetimi, marketing PR ve lobicilik gibi çeşitli başlıkları olduğunu hatırlattı.
"ÖLÇMEDEN DEĞERLENDİREMEZSİNİZ
Ömeroğulları, mesleğin en önemli eksiklerinden birinin ölçümleme olduğunu ifade ederek, "Araştırmalar, strateji ve yol haritası belirlemek için sağlıklı verilere ulaşmanızı sağlarken, yapılan faaliyetler sonucunda gösterilen çabaların da boşa gidip gitmediğini ortaya koyarak, bir sonraki çalışmada eksikliklerin giderilmesini sağlar. Ancak bugün hiçbir kurum ya da kuruluşun araştırmalara ayıracak zamanı ve parası maalesef yok diye konuştu.
Söyleşinin ardından Okul Müdür Vekili Sinan Işık, Kariyer Günlerine konuşmacı olarak katılan BHİD Başkanı Serdar Ömeroğullarına teşekkür plaketi takdim etti.
Sayı: 865 - Sayı'nın Kapağı