Bu nedenle piyasa filozofları en iyi olduğunuz konuda iddialı olunmasını ve ilgili konunun diğerleri tarafından ulaşılamaz ya da bir süre sonra rekabetten vazgeçirecek özellikte olmasını salık verir.
Bu önerinin hem yerli hem de yabancı firmaları başarıya götürdüğünü doğrulayacak çok sayıda örnek vermek mümkün.
Mesela
VOLVO’nun en iyi bildiği iş güvenlik araçları ve bütün iddiası güven üzerine kurulu. Dünyadaki güvenlik testlerinin büyük kısmını hala tek başına bu firma yapıyor.
COCOCOLA, saçma reklam ve tanıtımda her ülkenin anlayış diline hitap eden reklam ve viral pazarlama argümanları kullanıyor. Duygusal pazarlamada neredeyse bir numara.
GİTTİ GİDİYOR VE
AMAZON COM’un öne geçtikleri konu, akım yaratmada öncü olmaya odaklanma. Piyasayı yönlendiren aksiyonlar üzerinde çalışıyorlar.
GOOGLE VE WHATSAPP, ödeme kolaylığı veya ödeme olmaması üzerine kafa yoruyorlar. Bütün yaptıkları şey, hizmet verdiği milyarlarca insanın PİAR gücünü, çok küçük bir kitleye satış gücüne dönüştürmesi.
ROLEX, Yüksek prestijli ürünlerden daha çok kazanmak üzerine odaklanmış durumda. Hala dünyanın en pahalı saat markası. Saati erkeğin mücevheri haline dönüştürmesi asıl farkındalığını oluşturuyor.
İKEA, çok çeşit ve en uygun fiyatlı ürün anlayışıyla farkındalık oluşturarak, belli ölçüde kaliteyi de en uygun verdiğini iddia ediyor. Düşük fiyat yoluyla farklılaşmaya konsantre olmuş durumda.
FEDERAL EXPRESS, tek odak noktası overnight (bir gecede) teslim garantisi vermesi. Ve “overnight” kelimesini kullanarak, hava kargo kullanıcılarının zihninde yer etmiştir. FedEx, overnight teslimle eş anlamlı hale gelmiştir.
BİM, Çok düşük kâr yapısıyla sürekli büyüyor. Asıl odaklandığı konu, marka bağımlısı olmayan müşterilere ömür boyu kaliteli satış.
HOPİ, ülkemizdeki mobil ödeme sistemleri arasında öne çıkıyor. HOPİ’nin en başından beri iddialı olduğu konunun bu olduğunu ve konuya yönelik ciddi yatırımlar yaptığını söyleyebiliriz.
TATA, düşük gelire sahip grubun dahi alabileceği ücretlerde araba sattığını iddia ediyor ve bu iddiasını yerine getiriyor.
DELL, direkt müşteriye ulaşma, yani aracıyı ortadan kaldırma üzerinde bir farkındalık geliştirerek marka olmayı başarmış bir firma. Aynı zamanda müşterinin isteğine göre ürünü modifiye etme konusunda da farklılaşmasını sürdürüyor.
JOHN DEERE, daha çok tarım makineleri özelinde ürettiği ürün ve hizmetlerini müşteri ihtiyaçlarına göre yenileyip müşterilerinin arasında yer alarak onların ilave isteklerini keşfeden ve ürüne dönüştüren başarılı bir marka.
YEŞİM TEKSTİL, müşteriyle olan tüm süreçleri basitleştirmek için kullandığı sistemlerle önemli maliyet avantajları elde etmiş durumda.
BOYNER’ler, reklam ve tanıtımda farklılaşma konusunda rakiplerinden sıyrılıyor. Tekstil ürünlerinin perakende satışında birçok yeniliği ilk kez yapan firmanın Ar-Ge birimi, ilkleri ortaya çıkarmak için var gücüyle çalışıyor.
ARÇELİK, servis konusunda oldukça iddialı bir marka ve yan sanayisi de oldukça gelişmiş durumda. Markanın müşterisi, ürünlerle ilgili bir sorun olduğunda kısa süre içinde çözüm hizmeti alacağını biliyor. Satış sonrası destek noktasındaki iddiasının, Arçelik’in büyümesi üzerindeki etkisi çok büyük.
ÜLKER, dağıtım ağı çok güçlü bir firma. Hatta bugünkü ürün çeşitliliğini, dağıtım ağının büyüklüğüne borçlu.
TOYOTA, kalitede oldukça iddialı. Sloganları hâlâ “Yolda Kalmaz!”.
CATERPILLAR, bir iş makineleri markası olarak fonksiyonellikte bir numara olmayı kimseye kaptırmaz.
YEMEK SEPETİ, hizmette birinciliğe oynamayı kafaya koymuş bir firma ve yeni atraksiyonlarıyla da bu iddiasını güçlendirmeye devam ediyor.
VİTRA, örneği olmayan tasarımlar yapıyor ve yapacağını iddia ediyor. Aldığı ödüllerle de bu iddiasını tescilliyor.
Son olarak
APPLE, şu an dünyanın en büyük firması. Odaklandığı asıl konu “ürün geliştirme” olan firma, daha uzun bir süre bu konuda bir numara olmayı sürdüreceğe benziyor.
Evet, Çok daha fazla uzatılabilir özellikteki bu listede yer alan markaların ortak özelliği, en iyi oldukları konuda sektörlerinin bir numarası olmaları. Odaklandıkları konular, aynı zamanda en iddialı oldukları konular anlamına geliyor. Siz de küresel çapta bir marka gücüne ulaşmak istiyorsanız, sadece en iyi bildiğiniz işe konsantre olun. Yoksa belli seviyeyi aşma şansınız yok...