Geely’den yapılan açıklamaya göre Zeekr markası altında üst düzey elektrikli araçlar geliştirip üreteceğini ve teslimatların da 2021’in üçüncü çeyreğinde başlaması bekleniyor. Bu ayın başlarında Geely, Çin’deki bir EV pil fabrikası için 4,6 milyar USD yatırım yapmayı planladığını açıklamıştı. Geely’nin bu yatırımı, Avrupalı üretici Volkswagen’in yatırımına neredeyse eşdeğer. Bayilikler aracılığıyla araba satmak için geleneklerden ayrılan Geely, arabaları sabit bir fiyata satmak için şehir merkezlerinde galeriler veya merkezler açacak.
Çin’in en büyük otomobil üreticisi Geely, Tesla’nın yerini alacağını umduğu birinci sınıf bir elektrikli otomobil markasını piyasaya sürüyor. Volvo ve Lotus’un sahibi olan Çinli şirket, Salı günü Zeekr markasını Çin’in elektrikli araçlara (EV’ler) yönelik talebinden yararlanmak için duyurdu. Çoğunluk Geely’ye ait olan Lotus, Evija adında elektrikle çalışan bir süper otomobil üzerinde çalışıyor.
Geely ayrıca Londra siyah taksi üreticisi London EV Company’nin sahibi konumunda ve hem benzinli motora hem de elektrikli bataryaya sahip olan plug-in hibrit taksiler üretmeye odaklandı.
Çin’de ortaya çıkan Zeekr, geçtiğimiz yıl Çin’de en çok satan elektrikli araç modeli Tesla Model 3 ile sıkı rekabete girecek.
Ayrıca Japon Nissan ve Fransa’dan PSA Peugeot Citroen’in Çinli ortağı Dongfeng Motor, yeni EV markası Voyah’ın Çinli müşterilere yılın ikinci yarısında Otomobilleri teslim etmeye başlayabileceğini söyledi.
Pekin yönetimi ise 2025 yılına kadar Çin’de satılan araçların beşte birinden fazlasının elektrikli olmasını istiyor.
Bu arada Çevre ve Şehircilik Bakanlığından Otopark Yönetmeliğinde yapılan değişiklik ile Elektrikli Otomobil Şarj istasyonu konum ve adetlerinin belirlendiği Yönetmelik, Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe girdi.
Buna göre Şarj İstasyonu başlıklarında değişiklikler yapıldı:
MADDE 3 –
“j) Zorunlu otopark adedi 20 ve üzeri olan yeni yapılacak yapılara ilişkin yapı ruhsatı başvurularında zorunlu otopark alanlarının 1 adetten az olmamak üzere en az % 5’inin, ilgili standartlara göre şarj ünitesi dâhil elektrikli araçlara uygun olarak düzenlenmesi şartı aranır.”
MADDE 4 –
“(5) Yeni yapılacak olan bölge ve genel otoparklar ile AVM’lere ait otoparklarda en az %10 oranında otopark yerinin ilgili standartlara göre elektrikli araçlara uygun olarak (şarj ünitesi dâhil) düzenlenmesi şartı aranır. Otuz bin metrekareden büyük AVM’lerde kurulacak şarj ünitelerinden en az birinin, yetmiş bin metrekareden büyük AVM’lerde ise en az ikisinin ilgili standartlara göre hızlı şarj kapasitesine sahip olması gerekir. İhtiyaca göre elektrikli araç otopark yeri sayısının artırılması hususunda idarelerce karar alınabilir.”
MADDE 8 –
“(2) 5 inci maddenin birinci fıkrasının (j) bendinde yer alan “%5” oranı, 1/1/2023 tarihine kadar “%2” olarak uygulanır. “
“(3) 6’ncı maddenin beşinci fıkrasında yer alan “%10” oranı, 1/1/2023 tarihine kadar “%5” olarak uygulanır. Bu tarihe kadar hızlı şarj kapasitesi zorunluluğu aranmaz.”