Finans

Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü (DHMİ) İletişim Merkezi

Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü (DHMİ) İletişim Merkezi

"Sayın Tokat Valisi, Bora Jet ve Devlet Hava Meydanları Genel Müdürüne...Başlığı ile yazdığım yazıyı gazetemizin 09.06.2015 tarihli 996 sayısında yazmıştım. Daha geniş bilgi için bakınız.
http://www.ekohaber.com.tr/ekohaber-ahmet-ozenalp-09-06-2015-yazi_id-23152.html
Tokat hava meydanında yaşadığım olayı da bütün gerçekliği ile dile getirmiştim. Amacım orada görev yapan ilgilileri rencide etmek, kurumları nezdinde yetersiz bir duruma düşürmek değildi. Yaşadıklarımı aynen yazdığım gibi DHMİ iletişim merkezine göndermiş konuyla ilgili açıklama istemiştim. Açıklama maille geldi. Benden ve gazetemden açıklamayı yayınlamam konusunda bir talep gelmediği halde sorumlu bir yazar sıfatıyla, gelen açıklamayı köşemde aynen yayımlıyorum.
"4024 numaralı bildiriminiz, Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü (DHMİ) İletişim Merkezi tarafından sonuçlandırılmıştır. 
9-15 Haziran 2015 tarihli EKOHABER gazetesinin 10. sayfasında "Sayın Tokat Valisi ve Devlet Hava Meydanları Genel Müdürüne başlığı adı altında yayınlanan haberle ilgili internet çıktısının yazı ekinde Müdürlüğümüze gönderildiği belirtilerek gereğinin yapılarak sonucundan bilgi verilmesi istenmektedir. 31.05.2015 Pazar tarihinde TC-YAG tescilli Bora Jet firmasına ait uçak İstanbul-Tokat seferini yaptığını sırada uçağa şimşek çarpmıştır. Şimşek çarpması neticesinde uçakta olası arızaların tespiti ve yolcu can ve mal güvenliği düşünülerek aynı tarihideki Tokat-İstanbul seferi iptal edilmiştir. Şimşek çarpan uçağın uçuş için uygun olup-olmadığının tespiti için çalışmalara uçak firmasınca derhal başlanılmıştır. Bora Jet firması tarafından uçuşunun doğru olmayacağına bahisli Müdürlüğümüz tarafından arıza - takip formları tutulmuştur. Söz konusu arızalarda rutin olarak olay yerinin fotoğrafı çekildiğinden dolayı görevli personel uçakta arızalı gördüğü alanların fotoğrafını çekmiştir. Uçağın fotoğrafının çekilmesi arıza veya kaza durumlarında rutin olarak yapılan, yolcuların istemesi ile gerçekleştirilen bir durum olmadığı malumunuzdur. Söz konusu incelemenin çok dikkatli yapılması gerektiğine bahisle telefonla uçak firmasının teknik görevlilerinden bilgi alınmıştır. Bahse konu çalışmalar zaman almış olup, yapılan inceleme ve araştırmalar yolcuların isteğiyle gerçekleştirilmemiştir. Şimşek çarpması sonrasında inceleme yapılmadan, uçakta arıza olup-olmadığının tespit edilmeden, seferin gerçekleşip-gerçekleşmeyeceğinin bilinmediğinden yolculara açıklama yapılamayacağı malumlarınızdır. Havalimanımız giden yolcu salonunda bulunan su sebili öncelikle personelimizin su ihtiyacını karşılamak üzere giden yolcu salonuna konulmuştur. Ancak yolcunun su ihtiyacını Havalimanı Müdürlüğü karşılamak zorundaymış gibi bir tavır sergilemiştir. Yüksek ses ve sert bir üslupla personeli tahrik edici ve rencide edici hareketlerde bulunmuş ve görev başındaki personele alenen tehditler savurmuştur. Yolcunun su ihtiyacını karşıladıktan sonra da amacını alenen belli edip gazete haberi yapmak, toplum huzurunu bozup halkı galeyana getirmek için personelle tartışma çabasına girmiştir. Ancak ilgili personel saygısını bozmayıp yolcuları rahatsız etmemesi gerektiği konusunda ilgili vatandaşa uyarıda bulunmuştur. DHMİ Genel Müdürlüğü kendisine bağlı havalimanlarında yolcuların su ihtiyacını cafe, büfe gibi kuruluşlarla karşılamamaktadır. Havalimanımızda yolcuların içme suyu ihtiyacının karşılanması halinde kiracımız olan ve çay, kahve, su vb. meşrubat satan kafeteryayı zor durumda bırakacağı malumunuzdur. Havalimanımız fiziki imkanları nedenleriyle giden ve gelen yolcu salonlarına kafeterya, büfe vb. alanlar oluşturulamamıştır. Ancak, yolcularımızın su, çay, kahve vb. ihtiyaçlarını karşılayacakları kafeterya giden/gelen yolcu salonlarına 40 mt mesafede tesis edilmiştir. Mezkur tesis Havalimanımızı kullanan bütün yolcularımızın görebileceği alanda bulunmaktadır. Ayrıca; kafeteryayı tanıtıcı büyük bir tabelası bulunmaktadır. Mezkur gazete yazarı su ihtiyacını karşılamak için kafeteryaya çok rahat gidip, su ihtiyacını karşılayabileceği halde sudan bahaneler üreterek Valiliğimizi, Genel Müdürlüğümüzü, Bora Jet firmasını suçlama yoluna gittiği, asıl amacının ise gazetede yazacak bir konu bulmak olduğu Müdürlüğümüz görüşüdür. 
Ayrıntılı bildirim sonucunuzu, TC kimlik numaranız ve başvuru numaranız ile birlikte www.alo.dhmi.gov.tr adresinden sorgulayabilirsiniz...
İyi günler dileriz...
Bilgi için bende teşekkür ederim. Her ne kadar sudan bahane üretmek, haber yaratmak gibi bir şeye ihtiyacımız olmasa da. Ayrıca yazımın yayımlanmasından sonra yazımı okuyan benim gibi Tokata giden bazı yolcuların sosyal medyada yayımlanmış yazımla ilgili değerlendirmelerinden birini sizle paylaşıyorum. Bu size Tokat Havaalanı hakkında bir fikir verecektir.
"İletişim müdürlüğü. Ben sizin yerinizde olsam yolcuya B..k atmak yerine çalışanın da dikkatini çekerdim.

Sayı: 1003 - Sayı'nın Kapağı