Kent

Bir hayaldi gerçek oldu

Yıllardan beri özlenen tren hattının temeli bakanların katılımı ile nihayet atıldı

Bir hayaldi gerçek oldu

Bursa, 59 yıllık hayali olan hızlı trene kavuşuyor. Yüksek Hızlı Tren Hattı'nın 75 kilometrelik bölümünü oluşturan Bursa-Yenişehir etabı ile Bursa merkezindeki ana istasyonun temeli, Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik'in katılımıyla atıldı. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, muhalefete gönderme yaparak, "İnşaatlarda çevreye verdiğimiz rahatsızlık dolayısıyla özür dileriz tabelası var. Biz de memleket için yaptıklarımızdan dolayı muhalefete verdiğimiz rahatsızlık için özür dileriz" dedi. Yaklaşık bir milyar liraya mal olacak Bursa Yenişehir etabında 15 tünel, 7 viyadük, 40 geçit ve 152 sanat yapısı olacak. Bursa Yenişehir Bilecik Eskişehir Ankara hattındaki hızlı tren 2 saat 15 dakikada iki başkenti birleştirecek. 2016 yılında bu hattın hizmete açılmasıyla Bursa'nın 59 yıllık özlemi de sona erecek.

15 ŞEHİRDE 75 MİLYON NÜFUSUN YARISINI HIZLI TRENLE BULUŞTURUYORUZ
Törende konuşan Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, son 10 yılda 1100 kilometre demir yolu inşaatını bitirdiklerini, üzerinde çalıştıkları 3500 kilometrelik yolun bitmesiyle tarihe geçeceklerini belirterek, "1950'den 2003 yılına kadar 945 kilometrelik yol yapmışız. Biz ise son 10 yılda bundan fazlasını inşa ettik. Türkiye'de ilk defa bütçede demiryolunu ayrılan pay karayollarını geçti. Son 10 yılda demiryollarına 25 milyar lira yatırım yaptık. İstanbul Ankara arası hızlı tren 30 yıl önce konuşulan ancak projesi tozlu raflarda kalan bir projeydi. O konuşmaların üzerinden 11 hükümet 23 bakan geçti. Şimdi herşey değişiyor. . Bursa-Ankara, Bursa-İstanbul projesi çok konuşuldu geldiğimizde. Üzerinden çok siyaset yapılmış. Baktık proje yok ortada. Projesi olmayan sadece söylemi olan bir işti. Oturduk projeyi yaptık. Projeyi bitirdik. Kamulaştırmalarını yaptık. Nihayet bugün 75 kilometrelik hattın en önemli kesimini Bursa'dan Yenişehir'e kadar olan kesiminin ihalesini de yaptık. 75 kilometrelik yolun üzerinde 15 tane en az tünel var. 7 tane viyadük var. 40 tane alt üst geçit var menfezler var. 152 tane sanat yapısı var. Bunun adı yüksek hızlı tren. Bunun adı kara tren değil. Bu giderken herkes selam durur. Onun önüne kimse çıkmaz. Ya üstten ya alttan geçer. Emniyet en önce gelir. Pahalı bir hizmet. Ne kadar pahalı olursa olsun insanımızdan daha kıymetli bir şey yok. Bursa'ya hizmetten daha önemli bir şey yok. Bursa'ya her şey yakışır. Bursa Türkiye için üretiyor, ülkemizin kalkınması refahı için üretiyor. Biz de Bursa'ya bunun karşılığını yüksek hızlı tren, çevre yolu, otoyol, bölünmüş yol yaparak ödüyoruz, ödemeye devam edeceğiz. Bursa'ya son 10 yıl içinde yaptığımız sadece Ulaştırma bakanlığı yatırımlarının tutarı 2 milyar 81 milyon TL'dir. Önceki 10 yıl içinde 916 milyon liraydı. Bunun içinde 11 katrilyonluk İstanbul -Bursa -İzmir otoyolu yok. 1 milyar Türk liralık yüksek hızlı tren yok. 3,5 milyar Türk lirasıdır Bursa'nın payına düşen. Toplamda 5,5 katrilyonu geçiyor. 2 başkenti birleştiriyoruz. Bursa'dan Ankara'ya. Bursa'dan İstanbul'a. Hatta 3 başkenti birleştiriyoruz. Anadolu topraklarındaki medeniyetlerin önemli merkezlerini birbirlerine bağlıyoruz. Bu demiryolu projeleriyle önümüzdeki 4 yıl içinde 15 tane önemli şehrimizi birbiriyle hızlı trenle bağlamış olacağız. 15 şehir 75 milyon nüfusun yarısı yüksek hızlı trenle buluşturuyoruz. Bursa Bilecik'e, Bursa Eskişehir'e, Bursa Sakarya'ya, Bursa İstanbul'a, Bursa Konya'ya, Ankara, Kırıkkale, Afyon, Uşak, MAnisa, İzmir'e, Yozgat, Sivas'a hızlı trenle 2016 sonuna kadar bağlanmış olacak. Bursa çok bekledi ama sonunda hakkını fazlasıyla aldı" dedi.

Sayı: 868 - Sayı'nın Kapağı