BEKSİAD BAŞKANI GÜLER : BEKSİAD, DÜNYA MODASINA YÖN VERİR HALE GELİYOR
BURSA – Damat - Tween markasıyla Türkiyenin dünya çapında tanınan firmalarından olan ORKA Grup Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, BEKSİADın konuğu olarak katıldığı toplantıda "26 yıl önce işe başladığımda tabela asacak yerim dahi yoktu. Ancak o halde bile farklılık oluşturmak için bazı stratejiler geliştirdim ve bugünlere geldik. İşine odaklanan, farklılık oluşturmak için çalışan herkesin önünde bu fırsatlar var dedi. Özelde tekstil ve hazır giyim sektörü, genelde ise Türk ekonominin önünde büyük bir fırsatın bulunduğunu vurgulayan Orakçıoğlu, "Daha önce bu sektöre yön veren ülkeler şu anda ciddi ekonomik sorunlarla boğuşuyorlar. Dolayısıyla sektöre yön verecek pozisyondan çıkıyorlar. Ancak Türkiye büyük bir dinamizme sahip. Dolayısıyla Türkiyenin önünde büyük bir fırsat var. Bu fırsatı iyi değerlendirebiliriz dedi.
BEKSİAD tarafından Almira Hotelde düzenlenen "Sektörün Dünü Bugünü ve Sektörde Başarının Yolu konulu toplantının konuğu olan Orakçıoğlu, 26 yıllık ticaret hayatı serüveninden bahsetti.
Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Yönetim Kurulu Başkanı Başkanı İbrahim Burkayın da iştirak ettiği toplantıda Bursalı bebe ve hazır giyim konfeksiyoncularına ekonomik anlamda gelgitlerin yaşandığı dönemlerde sabırlı olmaları önerilerinde bulunan Süleyman Orakçıoğlu, " Şimdi ben size kendimden örnek vereyim. Bundan yaklaşık olarak 26-27 yıl önce, Osmanbeyde, Samanyolu Sokakta Zafer Handaydım. Zafer Handa yaklaşık olarak 80e yakın işyeri var. Caddeye cepheli olan mağazalar var, ön tarafta ve arka tarafta. Fakat benim bulunduğum yer, hanın içine giriyorsun soldan aşağıya iniyorsun değil, biraz devam ediyorsun yok orası da değil, sağdan değil, tabela asacak yerim yok. Bu kadar açık ve samimi söylüyorum. Tabela astırmıyorlardı bana. Yerimi bulabilmek için en az 5-6 kişiye sormak gerekiyordu. Sorduğunuz zaman da 2-3 defada yanlış taraflara gitmek de mümkündü. O dönem inanın en zorlandığım dönemlerden birisi idi. Ama işte insanın en zorlandığı dönemlerde de gücünü ortaya koyan en büyük sermayesi akıl. Onu gerçekten zorlayarak bir çıkış yolu bulması mümkün diye konuştu.
---MÜŞTERİ ÜZERİNDEN ÇIKARMAMALI---
"Sektöre girerken öyle bir kalıp ve modeller bulmalıyız ki diğerlerinden farklı olmalıyız düşüncesiyle hareket ettik diyen ORKA Grup Yönetim Kurulu Başkanı Orakçıoğlu şunları söyledi:
"İlk başladığımız ürün pantolondu. Pantolonda da üretici değiliz ama bir yerlerden kumaş alıyor, üzerinde birkaç model yapıyor, o modelleri de renkleri falan seçiyor, kumaş çeşitlerini seçiyor, fasona ürettirip 25-30 metrekare showroomda satmaya çalışıyoruz. Hiç umulmayan bir şey ama pantolonda bir kere kalıbın çok önemli olduğunu anladım. Müşteri giydiği zaman üzerinden çıkarmayacak. Öyle bir kalıp ve model bulmalıyız ki gerçekten diğerlerinden farklılaşmalıyız. Bu bizim ilk anda bakış açısıyla farklılaşma konusunda bulduğumuz birinci yöntemdir. İkincisi, kalıp ve model beğenilmeye başlayınca o dönem, nakit ihtiyacım vardı. O nakit ihtiyacım için de elimde pantolonlar, numuneler ve İstiklal Caddesine, Laleliye Aksaraya Osmanbeye falan çıkıyorum. İkna edip pantolonları bırakıyorum. Müşteriye denetin, satmazsa malı ben alacağım diyorum.
---YUNANİSTAN KADAR İHRACAT YAPAN 2 SEKTÖR---
2011 yılı verilerinden örnekler veren Orakçıoğlu, hazırgiyim ve tekstil sektörlerinin toplam ihracatlarının 24 milyar dolar düzeyinde olduğunu ve bu duruma rakamsal olarak bakıldığında da bu iki sektörün toplam ihracatının Yunanistanın ihracatıyla denk olduğunu ifade etti.
İç pazar büyüklüklerinde ise kimsenin yeteri derecede doğru bilgiye sahip olmadığına dikkati çeken Süleyman Orakçıoğlu, "Bu işin diğer bir boyutu daha var o da, iç piyasa büyüklükleridir. Pek kimsenin bu konuda fazla bilgisi yok. Ben bu rakamları sizlerle paylaşmak istiyorum. 2011 verilerine göre iç piyasadaki büyüklükte yaklaşık 30 milyar dolar. Bunun dışında iç pazarda bir de turistlere yapılan satış var ki o da 2,5 milyar dolar düzeyinde. Yaklaşık olarak ikisini topladığımız zaman yine 32,5 milyar dolar. Diğer tarafta da 24 milyar dolarlık ihracatla topladığımız zaman büyüklük 56 milyar dolarlık bir iş hacmini ifade ediyor. Daha Laleliyi Osmanbeyi söylemiyorum. Bir de bunları eklediğimiz zaman ister istemez bu rakamlar bizim 60 milyar dolarlık bir büyüklük. Ülke ekonomisinde gerçekten 60 milyar dolarlık bir büyüklük dediğimiz zaman da milli gelirin yüzde 8-9u gibi bir rakamlara geliyor ifadelerini kullandı.
---VİZE PROBLEMİ---
Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Başkanı İbrahim Burkay ise konuşmasında yaşanan vize problemlerine dikkat çekti. Burkay, "Malların dolaşımının serbest olduğu bir dünyada, o malları üreten, o malları satmaya çalışan biz iş dünyası temsilcilerinin, dünyada özellikle gelişmiş ülke statüsünde olan pazarlardaki seyahatlerimizde, vize ciddi anlamda bir sorundur dedi.

Sayı: 865 - Sayı'nın Kapağı