Elektrikli otomobil kullanımı dünyada olduğu gibi Türkiye’de de artmaya devam ediyor. Bu yılın Ocak-Kasım döneminde geçen yıla göre elektrikli otomobil satışları yaklaşık 3 kat arttı. 11 aylık rapora göre, 51 bin 504 adet hibrit ve 6 bin 214 adet elektrikli otomobil satışı gerçekleşti. Buna rağmen çoğu otomobil markaları talebi karşılayamıyor.
Yine de gözlerimiz hep yeni çıkacak ve Türkiye’ye gelecek ya da gelmesi muhtemel elektrikli araçlarda…
Cadillac Lyriq markanın ilk elektrikli aracı olma özelliğini taşıyor. Bu orta boy SUV, 340 beygir gücü ve 440 Nm tork ile şarj başına 500 km menzile sahip olacak. Lyriq ’in dört tekerlekten çekişli bir versiyonu, 2023’ün başlarında 500 beygir gücü ile gelecek.2023 Hyundai Genesis ’in ilk elektrikli SUV aracı GV60’tır. Standart dört tekerlekten çekiş ile şarj başına maksimum 400 km menzile sahip. Bataryayı sadece 18 dakikada %10’dan %80’e çıkaran 800 volt DC ultra hızlı şarj cihazında şarj etme kapasitesine sahip. Yine 2023 yılının başlarında ülkemizde göreceğimiz Hyundai Ioniq 6 kendinden önce gelen Ioniq 5 ile E-GMP platformunu paylaşıyor. Söz konusu modelde 53 kWh ve 77.4 kWh olmak üzere iki farklı lityum iyon batarya seçeneği sunuluyor.
Mercedes-Benz EQS SUV, öncelikle dikkatimizi çeken gösterge panelinin tüm uzunluğu boyunca uzanan üç ekrana sahip 56 inçlik bir ekranı içeren yüksek teknoloji ürünü bir iç mekâna sahip, geniş ve yetenekli bir elektrikli araç olması ile gözde bir konuma geliyor. Şarj başına 563 km kadar bir menzil var. Ayrıca bir DC hızlı şarj cihazında 31 dakikada %10’dan %100’e çıkması muhtemel. Uyumlu ve ilgi çekici bir sürüş için 355 beygir gücü ile uyarlanabilir sönümlemeli havalı süspansiyon ve bir dizi sürüş modu içeriyor.
Nissan, Ariya Nissan Leaf ile EV pazarına erken girdi. Ariya, daha modern ve çok yönlü bir elektrikli araç. Ayrıca bu SUV, önden veya dört tekerlekten çekişli ve standart veya uzun menzilli akülerle geliyor. Özellikle şarj başına 480 km menzile sahiptir.
Toyota bZ4X, şarj başına 400 km menzile sahip bir SUV. Önden çekişli standart olarak gelecek ve bununla birlikte seviye 2 şarj cihazında yaklaşık 9,5 saatte tamamen şarj olur. Ayrıca bu süre, pili 30 dakikadan daha kısa sürede %80’e çıkarabilen DC hızlı şarj cihazında önemli ölçüde kısalıyor.
Mokka’nın elektrikli versiyonu, Opel Mokka-e, kullanılan 50 kWh kapasiteli batarya ile WLTP’ye göre 327 km’ye varan bir elektrikli sürüş menzili sunuyor. Araç, wall box, yüksek hızlı şarj veya ev tipi priz için tek fazdan üç fazlı 11 kW’a kadar tüm olası şarj çözümlerini destekliyor. 50 kWh pilde depolanan enerjiyi ve menzili korumak için ise hız elektronik olarak 150 km/s’de sınırlandırılıyor.
Pilin %80’ini sadece 30 dakikada şarj etmeyi sağlayan 100 kW DC hızlı şarj sistemi Mokka-e’de standart olarak yer alıyor. Bununla birlikte Mokka-e, rejeneratif fren sistemi sayesinde sürüş esnasında da bataryasını doldurarak menzile katkı sağlıyor.
Ayrıca Emisyonsuz sürüşüyle çevre dostu bir sürüş imkanı sunan ve yüksek teknolojinin yanında çağdaş tasarımıyla da dikkat çeken Opel Mokka-e ise bugünlerde satışa çıkıyor ve 8 yıl/160.000 km batarya garantisi ile dikkat çekiyor.
Sağlığın, başarının, mutluluğun eksik olmadığı yepyeni bir yıl karşılasın hepimizi ve Yeni yılınız kutlu olsun…